Bezorgen & retourneren

Informatie over jouw bestelling

Nieuwe fiets bezorgen

Wij bezorgen nieuwe fietsen in Nederland gratis*!

Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe fiets gekocht! We snappen dat je zo snel mogelijk op wilt stappen om hem te proberen. De winkel die je hebt gekozen neemt contact met je op zodra je nieuwe fiets klaarstaat. Afhankelijk van jouw keuze komen we hem brengen of kan je hem ophalen.

Als jij de dichtbijzijnde Profile winkel kiest voor aflevering komen wij hem tijdelijk gratis langsbrengen. Kom je hem liever ophalen? Geen probleem! Je kunt nieuwe fietsen ook afhalen bij een Profile winkel naar keuze.

Let op: wanneer je in het weekend of op een maandag een fiets bestelt, kan het zijn dat jouw order pas op dinsdag wordt verwerkt. Dit heeft te maken met de openingstijden van desbetreffende winkel.

*Gratis verzending is niet van toepassing op lease of fiscfree aanvragen

Tweedehands fiets bezorgen

  • Afhalen in de winkel
    Je kunt je fiets kosteloos in de winkel afhalen.
    Let op: afhalen kan alleen in de winkel waar de fiets te koop staat. Zodra de fiets klaarstaat om opgehaald te worden, neemt de winkel contact met je op. 
  • Thuisbezorging
    Het is ook mogelijk om de fiets bij je thuis te laten bezorgen. Dit is mogelijk in Nederland & België. Op dit moment is het in onze webshop nog niet mogelijk om een Belgisch adres in te voeren. Wil je toch een fiets bestellen en woon je in België ? Neem dan contact op met een Profile 'de fietsspecialist' winkel. De verzendkosten van fietsen zijn als volgt: Nederland: € 29,95, Waddeneilanden: € 55,- en België: € 49,95.

Tweedehands fietsen worden door de transporteur van maandag t/m vrijdag tussen 08.00 en 18.00 uur bezorgd. Zodra de winkel jouw order heeft ontvangen, ontvang je een e-mail met daarin de leverdatum. Wij streven ernaar om je fiets binnen 7 werkdagen bij je thuis te bezorgen. Hoewel we ernaar streven om binnen de gestelde termijn te leveren, kan vertraging ontstaan door onverwachte gebeurtenissen. Dynamo Retail Group of de winkel is niet aansprakelijk voor eventuele vertragingen.

Onderdelen & accessoires

Gratis thuisbezorgd vanaf 50 euro

Onderdelen en accessoires kunnen in Nederland geleverd worden. Het is mogelijk om je bestelling thuis te laten bezorgen of zonder extra kosten af te halen in de Profile 'de fietsspecialist' winkel naar keuze. De keuze voor thuisbezorgen of afhalen in de winkel maak je tijdens het bestelproces. Er zijn meerdere mogelijkheden:

  • Afhalen in de winkel
    Je kunt je fiets kosteloos in de winkel afhalen.
    Let op: afhalen kan alleen in de winkel die je geselecteerd hebt. 
  • Thuisbezorging
    Je kunt ervoor kiezen om je bestelling thuis geleverd te krijgen, vanaf 50 euro doen we dit zelfs gratis! Leveren is enkel mogelijk in Nederland. Hiervoor brengen wij € 4,95 in rekening.

Je bestelling retourneren

Informatie over de retourtermijn en voorwaarden

Retourtermijn

Als je online bij Profile 'de fietsspecialist' een product hebt gekocht, mag je deze tot 14 dagen na levering retour melden. Op het moment dat jij je retour hebt aangemeld, heb je 14 dagen om het product terug te brengen of sturen.

Retourvoorwaarden

Naast de gestelde retourtermijn zijn er nog een aantal aanvullende voorwaarden met betrekking tot retourneren. We sommen ze even voor je op:

  • Het product dient onbeschadigd te zijn;
  • Het product dient ongebruikt te zijn (kleding passen mag);
  • Het product dient schoon te zijn;
  • Het product is compleet;
  • Onderdelen, accessoires en kleding dienen in de originele (onbeschadigde) verpakking te zitten;
  • Bij kleding dienen labels of kaartjes nog aangehecht te zijn;
  • Een elektrische fiets mag niet meer dan 5 kilometer op de teller hebben.
Wanneer een geretourneerd product niet aan de voorwaarden voldoet, zijn wij genoodzaakt een waardevermindering toe te passen. De hoogte van de waardevermindering stellen wij per casus vast.

Retourformulier

Voor een snelle afhandeling van je retour vragen wij je het retourformulier in te vullen en bij te voegen bij je retourzending. Klik hier om deze te downloaden.

Hoe stuur ik mijn product terug?

Fiets: als je een fiets gekocht hebt op profiledefietsspecialist.nl dan is deze altijd geleverd door een winkel bij jou in de buurt. Je mag de fiets zelf terugbrengen naar de winkel waar je hem opgehaald hebt of de winkel vragen of ze de fiets bij je willen ophalen. De kosten voor het retourneren van een product zijn voor eigen rekening. Neem voordat je een fiets retourneert even contact met ons op om de retourmelding te bespreken.

Onderdelen & accessoires: heb je kleine producten zoals onderdelen, accessoires of kleding online besteld? Dan kan je deze naar de winkel brengen of naar ze toe sturen. Welke winkel dit is vind je op je bestelbevestiging. De kosten voor het retourneren van een product zijn voor eigen rekening. Denk eraan dat het product deugdelijk verpakt moeten zijn.

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Als wij het product in goede staat retour hebben ontvangen, gaan we ons best doen om je aankoopbedrag binnen 14 dagen te retourneren. We proberen dit te doen via hetzelfde betaalmiddel als waar je bestelling mee betaald is. Indien je betaald hebt met een cadeaukaart (VVV cadeaukaart, Sport & fit cadeaukaart of Profile 'de fietsspecialist' cadeaupas) dan wordt het aankoopbedrag op de kaart teruggestort. Bewaar je cadeaukaart dus goed na je bestelling. Wanneer je een deel van je bestelling retour stuurt, zullen wij de verzendkosten niet crediteren.

Op bestellingen bij Profile 'de fietsspecialist' zijn de algemene voorwaarden van Bovag van toepassing. Je vindt deze hier.