Ombouwset naar driewieler.

Driewieler: geen nieuwe fiets, maar een ombouw module

Profile Marc Ermens maakt van uw fiets een driewieler. Het is een module die geplaatst kan worden op bijna iedere volwassen fiets. Elektrisch of standaard, de module past er op. Dit zorgt er voor dat u geen nieuwe fiets hoeft te kopen, en daarmee flink op de kosten bespaard.

 

Enkele voorbeelden van een omgebouwde tweewieler E-bike naar een driewieler E-bike met de Opus-3 van Altena-bike.

 

Zo werkt het.

  1. Het achterwiel wordt uit de bestaande fiets gehaald.
  2. De naaf uit het bestaande achterwiel wordt verwijderd en in het nieuwe roestvast frame geplaatst (de Opus-3 module).
  3. De module wordt op de plaats van het verwijderde achterwiel gemonteerd zonder dat er gelast of gezaagd behoeft te worden.
  4. Twee zijstangen zorgen voor de stabiliteit en worden bevestigd op de plaats van de zadelklem.
  5. Vervolgens worden de aansluitingen gemaakt voor remmen en versnellingen
  6. Daarmee is de vertrouwde tweewieler een stabiele driewieler geworden.

 

 

VEEL GESTELDE VRAGEN

KAN DE OPUS-3 OP alle ELEKTRISCHE FIETSen GEMONTEERD WORDEN?

Ja, de Opus-3 kan op alle elektrische fietsen gemonteerd worden. We onderscheiden daarbij 3 verschillende typen elektrische fietsen.

  • - Met de motor in het voorwiel.
  • - Met de motor onder de trapas.
  • - Met de motor in het achterwiel.

De montage van de Opus-3-module in het achterwiel is ingewikkelder. U betaalt daardoor meer dan bij de fietsen waarbij de motor in  het voorwiel of onder de trapas zit.

KAN DE OPUS-3 OOK OP EEN GEWONEN FIETS GEMONTEERD WORDEN? 
 
Deze module kan ook op een reguliere fiets gebouwd worden.


HOE BREED WORDT MIJN FIETS MET DE OPUS-3-MODULE?

De totale breedte wordt 75 cm.


IS HET FIETSEN OP EEN DRIEWIELER ANDERS DAN OP EEN TWEEWIELER?

Dat verschilt van persoon tot persoon. In het algemeen zal men niet meteen op een driewieler wegrijden. Meestal moet men wennen aan deze nieuwe manier van fietsen. Er worden regelmatig oefendagen georganiseerd, o.a. door de fietsersbond. Voor extra oefenmogelijkheden, of wanneer u specifieke problemen heeft kunt u een beroep doen op een ergotherapeut. Via  de basiszorgverzekering kunt u hiervoor maximaal 10 uur per jaar begeleiding vragen.

 

KAN IK VOOR DE OMBOUW EEN VERGOEDING KRIJGEN VAN DE GEMEENTE?

Sommige gemeenten vergoeden geheel of gedeeltelijk voorzieningen om mensen mobiel te houden. Informeer bij uw plaatselijke WMO-loket naar de mogelijkheden. Een groot en belangrijk pluspunt is dat de Opus-3 module aanzienlijk goedkoper is dan een nieuwe driewieler of scootmobiel.

 

PAST MIJN FIETSTAS ER NOG OP ALS HET EEN DRIEWIELER IS?

Ja, de bagagedrager blijft gewoon zitten.

 

HOE ZET IK DE FIETS OP SLOT?

Aangezien het achterwiel eruit is heeft het slot dus ook geen nut meer ! Middels een meegeleverd hulpstuk wordt het slot gemonteerd op de nokken van de voorvork en kan de fiets weer op slot worden gezet.

 

MOET IK MET DIE KLEINERE ACHTERWLELEN NIET VEEL HARDER TRAPPEN?

Nee. Voor de kleinere 20″ wielen is gekozen omdat het stuurgedrag, vooral in de bochten, veel beter is. U hoeft niet harder te trappen dan normaal omdat de overbrengingsverhouding zo gekozen is dat dat gecompenseerd wordt.

 

Mocht u na het bekijken van de website nog vragen hebben of willen weten wat de kosten zijn voor zo’n ombouw dan kunt u contact opnemen via de mail (info@ProfileMarcErmens.nl) of via de telefoon, Tel: 0485 381330.