VEELGESTELDE VRAGEN

Algemeen

Heeft u een vraag over een fietsgerelateerd product?
Dan kunt u uw vraag het beste stellen in een van de ca. 100 Profile 'de Fietsspecialist' winkels. Daar werken speclialisten met praktijkervaring en daardoor kunnen ze u in de meeste gevallen direct helpen. Wel zo snel en gemakkelijk. Voor overige vragen kunt u contact opnemen met de Klantenservice (hoofdkantoor) van Profile 'de Fietsspecialist'.

Hoe bereik ik de Klantenservice?
Voor al uw vragen kunt u op het hoofdkantoor van Profile terecht op werkdagen van 09.00 uur tot 17:00 uur. U kunt ons bereiken via email en telefoon. Wij proberen altijd zo spoedig mogelijk uw mail op te pakken en te verwerken. E-mail: klantenservice@profiledefietsspecialist.nlTelefoonnummer: 033-4545945

Hoe snel krijg ik een reactie op mijn vraag?
Wij doen onze uiterste best om zo snel mogelijk uw vragen te beantwoorden. Wij streven ernaar om uw per mail gestelde vragen binnen twee werkdagen in behandeling te nemen. Wilt u liever direct geholpen worden dan adviseren we u om telefonisch contact op te nemen.

Wat is voor mij de dichtstbijzijnde Profile ‘de Fietsspecialist’?
Profile ‘de Fietsspecialist’ heeft ca. 100 winkels in Nederland, dus er is er altijd één in de buurt. Klik hier om een winkel in uw buurt te vinden.

Waar vind ik de openingstijden van de winkels?
Bij elke Profile winkel staan de openingstijden vermeld op hun lokale website. 

Hoe kan ik advies krijgen over een product? 
Onze deskundige medewerkers in de Profile ‘de Fietsspecialist’ winkels helpen u graag bij vragen over onze producten. In onze 100 winkels werken speclialisten met praktijkervaring en daardoor kunnen ze u in de meeste gevallen direct helpen met uw vraag. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice (hoofdkantoor).

Wat zijn de contactgegevens van Profile ‘de Fietsspecialist’? 
Klik hier voor onze contactgegevens.

Klachten, tips, complimenten of opmerkingen

Hoe kan ik een klacht, tip, compliment of opmerking doorgeven? 
Aarzel niet om uw feedback aan ons door te geven. Dit kan via mail of telefoon: klantenservice@profiledefietsspecialist.nl of 033-4545945. Wij vinden uw mening belangrijk en horen graag hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren, want wie is er ooit beter geworden zonder fouten of feedback?

Binnen welke termijn wordt mijn klacht in behandeling genomen?
We streven ernaar om binnen 1 werkdag (uiterlijk 2 werkdagen) een inhoudelijke reactie te geven op uw klacht. We doen er alles aan om uw klacht zo snel mogelijk te behandelen, maar soms kan het voorkomen dat we bij een leverancier of een van de 100 Profile winkels moeten informeren. Hierdoor kan het soms iets langer duren. Wij houden u zo goed mogelijk op de hoogte.

Wat zijn de Algemene Voorwaarden? 
Bekijk hier onze Algemene Voorwaarden.

Profile account

Hoe kan ik een Profile account aanmaken? 
Het aanmaken van een account bij Profile ‘de Fietsspecialist’ kan tijdens het bestelproces. Wanneer u de stappen van bestellen volgt komt u vanzelf bij de stap om uw eigen account aan te maken.

Tijdens het bestelproces 
Wanneer u bij Profile ‘de Fietsspecialist’ wilt bestellen en u heeft nog geen account, dan kunt u direct een account aanmaken terwijl u een bestelling plaatst. De enige extra stap is het kiezen van een wachtwoord. Zodra de bestelling geplaatst is, is ook het account aangemaakt.

Wat is het voordeel van een Profile ‘de Fietsspecialist’ account? 
Alhoewel het niet verplicht is om een Profile ‘de Fietsspecialist’ account aan te maken als u wilt bestellen, heeft het wel vele voordelen. Zo kunt u supersnel een bestelling bij ons plaatsen door in te loggen en nooit meer een aanbieding te missen. Verder hebben we regelmatig leuke acties speciaal voor onze Profile ‘de Fietsspecialist’ leden!

Wat gebeurt er met mijn privégegevens? 
Als u een account bij ons aanmaakt of een bestelling plaatst bij Profile ‘de Fietsspecialist’ hebben we enkele gegevens van u nodig, zoals een afleveradres en een e-mailadres. We gebruiken deze informatie alleen maar om u op de hoogte te houden van de status van uw bestellingen en, wanneer u daarvoor gekozen hebt, uw extra informatie betreffende diverse acties toe te sturen. Uiteraard schermen we alle gegevens goed af, zodat ze niet in handen vallen van derden.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen? 
Als u uw wachtwoord bent vergeten dan kunt u naar de inlogpagina van uw Profile ‘de Fietsspecialist’ account gaan. Daar is een link te vinden met de tekst 'Wachtwoord vergeten?'. Wanneer u hierop klikt wordt gevraagd uw e-mailadres in te vullen en zullen wij u per e-mail een nieuw wachtwoord toesturen.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen? 
Ja. Bij het aanmaken van een account kunt u zelf een wachtwoord kiezen. Als u dit later wilt veranderen dan kunt u deze gegevens aanpassen in uw persoonlijke Profile ‘de Fietsspecialist’ account.

Hoe wijzig ik mijn gegevens? 
Neem hiervoor contact op met onze klantenservice: klantenservice@profiledefietsspecialist.nl,

Mijn naam/adres/e-mailadres is veranderd, moet ik dit doorgeven?
We raden u dit wel aan. Dit voorkomt fouten bij een volgende bestelling.

Assortiment

Is het assortiment van Profile ‘de Fietsspecialist’ online hetzelfde als in de winkels?
Het online assortiment kan soms iets afwijken van het assortiment in onze winkels. Dit heeft te maken met de actuele voorraad.

Heeft iedere Profile ‘de Fietsspecialist’ winkel hetzelfde assortiment?
Profile ‘de Fietsspecialist’ winkels zijn verschillend van grootte. Daarnaast bepalen onze ondernemers deels zelf hun assortiment om aan de behoefte te kunnen voldoen van de consument in hun regio. Om deze redenen hebben sommige winkels meer artikelen en merken in het assortiment dan andere winkels. Wilt u zeker weten of iets op voorraad is voor u langsgaat? Dan kunt u het beste vooraf even bellen met de winkel.

Hoe zoek ik een product op de Profile website? 
Op de homepage van de website is een duidelijke indeling te vinden van het assortiment van Profile ‘de Fietsspecialist’. Kies een categorie en zoek hierbinnen het product dat je zoekt. Kunt u een product niet vinden? Bovenaan elke pagina is een zoekfunctie beschikbaar, waarin je d.m.v. het invoeren van een productomschrijving een product kunt zoeken.

Kan ik producten ook in de winkel kopen?
Bij Profile ‘de Fietsspecialist’ kunt u u aankopen zowel online doen als in één van onze 100 winkels in Nederland. Klik hier voor een Profile winkel bij u in de buurt. 
Wanneer u een artikel online bestelt kunt u er ook voor kiezen het artikel in een Profile ‘de Fietsspecialist’ winkel naar keuze af te halen.

Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?
Heeft u een klacht of opmerking, neem dan contact op met de winkel waar u het artikel heeft gekocht.

Hoe stel ik een vraag over een specifiek artikel?
Voor vragen over een artikel kunt u terecht in één van onze Profile ‘de Fietsspecialist’ winkels.

Kan ik een artikel laten verzekeren?
U kunt bij Profile ‘de Fietsspecialist’ heel voordelig uw fiets laten verzekeren. Bekijk voor meer informatie onze pagina over Fietsverzekeringen. Overige producten kunt u niet laten verzekeren.

Kan ik een tweedehands fiets direct op Profile ‘de Fietsspecialist’ website kopen?
Ja, tweedehands fietsen kunt u direct online bestellen en betalen.

Bestellen en betalen

Hoe bestel ik bij Profile ‘de Fietsspecialist’?
U kunt bij Profile ‘de Fietsspecialist’ bestellen door te klikken op het winkelmandje op de homepage of de productpagina van de website. U komt dan in uw winkelwagen terecht, waarin een overzicht staat van de producten die u op dat moment wilt aanschaffen. Klik op ‘afrekenen’ om uw bestelling verder in gang te zetten. Nu kunt u inloggen als u al een Profile ‘de Fietsspecialist’ account hebt, of u kunt eenmalig, zonder te registreren, een aankoop doen.

Heeft u al een account?
Als u al een account heeft bij ons dan zijn al uw gevens al bekend en kunt u direct doorgaan met betalen. Kies de gewenste betaalmethode en volg de aanwijzingen op het scherm om de betaling succesvol af te ronden. 

Geen account? Geen probleem!
Heeft u nog geen account, dan moet u alle gegevens nog invullen. Tijdens het invullen kunt u aangeven of u een account wilt aanmaken. Hiervoor dient u alleen nog een wachtwoord te kiezen. Daarna kunt u direct doorgaan met betalen. Kies de door u gewenste betaalmethode en volg de aanwijzingen op het scherm om de betaling succesvol af te ronden. Voor u de order plaatst raden wij u aan nog even goed te kijken of alles klopt .

Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
Zowel bij thuisbezorgen als bij afhalen in de winkel dient u uw bestelling vooraf te betalen. Dit doet u aan het einde van het bestelproces. Het is helaas niet mogelijk om te betalen bij het afhalen in de winkel.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen? 
U kunt op zes manieren betalen in de webshop. De meeste klanten betalen via iDEAL of Bancontact. Het is ook mogelijk om te betalen met uw creditcard (Visa of Mastercard). Bent u zo'n geluksvogel met een Profile Cadeaupas of de Sport & Fit Giftcard? Die kunt u ook inleveren via de webshop (of in de Profile winkels.)

  • Creditcard 

Als u kiest voor betalen met creditcard selecteer uw Visa of MasterCard. Vervolgens kunt u uw creditcardnummer en de vervaldatum invullen. Let er op dat u exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat. U betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat u direct weet of de betaling wel of niet wordt goedgekeurd. De belasting van de creditcard zal pas na levering van uw bestelling plaatsvinden.

  • iDEAL

iDEAL Bij het afrekenen van de bestelling kunt u aangeven dat u met iDEAL wilt betalen. Nadat u de bank hebt geselecteerd, word u doorgeleid naar de site van uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door de bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat uw bestelling is betaald.
Wanneer de betaling door ons is geaccordeerd is uw bestelling afgerond, zal de order worden verwerkt en ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Zowel bij betalen met iDEAL als betalen met uw creditcard is uw betaling direct verwerkt.

Is het betalen op www.profiledefietsspecialist.nl veilig? 
De transacties die worden verricht bij www.profiledefietsspecialist.nl worden verzorgd door de betaaldienstenleverancier Ogone (www.ogone.nl). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. De gegevens worden ook niet bewaard in onze computersystemen

Worden er ook kosten in rekening gebracht voor het betalen? 
Nee, u hoeft voor geen van de zes betaalopties extra te betalen.  

Zijn alle getoonde prijzen inclusief BTW? 
Ja. Wij tonen alleen prijzen inclusief BTW.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen? 
Nadat uw betaling is geaccordeerd, ontvangt u per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer u geen orderbevestiging heeft ontvangen, kijk dan eerst of de orderbevestiging misschien in uw ongewenste e-mail box terecht is gekomen (spamfolder). Kunt u de orderbevestiging ook daar niet vinden dan kunt u het beste even contact opnemen met de klantenservice.

Verzenden en bezorgen

Kan ik zelf een afleveradres kiezen? 
U kunt zelf een afleveradres kiezen voor uw bestelling binnen Nederland of Belgie. Dit kunt u eenvoudig aangeven tijdens het bestelproces. Dus wanneer u overdag niet thuis bent, kunt u kiezen om uw bestelling op uw werk af te laten leveren of bijvoorbeeld bij een familielid dat overdag wel thuis is. Controleer altijd nauwkeurig of u adres volledig is ingevuld en compleet is. Dat voorkomt problemen bij het afleveren en langere levertijden. Let op! Wanneer u kiest om een bestelling op uw werk af te laten leveren, zorg dan dat ook de naam van het bedrijf wordt vermeld!

Leveren jullie ook in het buitenland? 
Wij leveren alleen in Nederland Belgie.

Wat zijn de verzendkosten die jullie rekenen?
Indien u meerdere bestellingen na elkaar plaatst, dan is het helaas niet mogelijk om de verzendkosten van deze pakketten samen te voegen. Zorg er dus voor dat u zoveel mogelijk artikelen in één keer bestelt. Komt u uw bestelling in een van de Profile 'de Fietsspecialist' winkels ophalen dan rekenen wij geen verzendkosten. Voor alle fietsen geldt voor thuisbezorging een transporttarief van € 29,95,-. Let op: Voor bezorging op een van de Waddeneilanden zijn wij genoodzaakt een toeslag te rekenen van €55,-. Voor thuisbezorging van overige artikelen onder de € 50,- zijn de verzendkosten € 4,95 binnen Nederland en €6,95 naar Belgie. Gratis verzending voor alle overige producten vanaf € 50,-.

Als u meerdere bestellingen plaats op dezelfde dag, betaal ik dan meer verzendkosten?
Voor elke aparte bestelling betaalt u bezorgkosten. Zijn dit meerdere bestellingen per dag, dan betaalt u dus per bestelling de bezorgkosten.

Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling in huis heb?
Wanneer u heeft gekozen voor thuisbezorgen dan wordt uw bestelling door DHL thuisbezorgd. De levertijd is 1 tot 3 werkdagen. Fietsen leveren wij alleen via onze winkels omdat wij het belangrijk vinden dat deze precies zijn afgesteld op uw wensen.

De bestelling wordt maximaal 2 keer aangeboden. Indien blijkt dat de bestelling na 2 pogingen niet kan worden afgeleverd op het afleveradres, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de naaste buren afgeleverd. In een dergelijk geval wordt hiervan in de brievenbus van de geadresseerde een schriftelijke mededeling achtergelaten. Bij uitreiking aan buren zal het vervoer en de verantwoordelijkheid van DHL onder de vervoersovereenkomst zijn geëindigd.  Als uitreiking aan één van de naaste buren evenmin mogelijk blijkt dan wordt in de brievenbus van de geadresseerde een schriftelijke mededeling achtergelaten, waarop is aangegeven op welke wijze en binnen welke termijn de geadresseerde zich in het bezit van de bestelling kan stellen. 
Bezorging vindt uitsluitend plaats in Nederland tijdens werkdagen en op zaterdag. Op feestdagen wordt niet geleverd.

Kan ik het afleveradres na het bestellen nog wijzigen? 
Nadat uw bestelling is geplaatst, kunt u het afleveradres helaas niet meer veranderen. De bestelling wordt namelijk direct doorgestuurd naar de betreffende productleverancier. 

Ik heb gekozen voor zelf afhalen in de winkel. Wanneer is mijn bestelling in de winkel?
Uw bestelling is binnen 3 werkdagen in de winkel aanwezig. Mocht dit onverhoopt langer duren dan word u hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte gebracht door een van onze medewerkers.

Waarom kan ik er niet voor kiezen om een nieuwe fiets thuis geleverd te krijgen? 
Bij Profile 'de Fietsspecialist' vinden wij het belangrijk dat een fiets goed is afgesteld op de persoon die er op fietst. Wij monteren daarom in de winkel de fietsen volledig af en maken deze rijklaar zodat u er zo op weg kunt rijden.

Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten? 
Zodra wij uw pakket verstuurd hebben ontvang u een e-mail met daarin een Track & Trace-code en een link naar de website van DHL waar u kunt zien waar het pakket zich bevindt.

De Track & Trace-code werkt niet. Wat nu? 
Wanneer u een Track & Trace-code ontvangt dan kan het een aantal uur duren voor DHL het pakket verwerkt heeft. Hierdoor is er niet altijd gelijk iets zichtbaar met de code. Werkt de Track & Trace code de volgende dag nog steeds niet dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Retouren, service en garantie

Hoe gaat Profile ‘de Fietsspecialist’ om met retouren? 
Bij Profile 'de Fietsspecialist' heeft u standaard een zichttermijn van 14 kalenderdagen waarbinnen u het product kunt retourneren. Deze 14 dagen gaan in nadat u het product heeft ontvangen. U kunt alleen producten terugsturen die onbeschadigd zijn en zich, indien redelijkerwijs mogelijk, compleet in de originele verpakking bevinden. Producten mogen tot op zekere hoogte beoordeeld en getest worden. Een artikel kunt u terugbrengen in de winkel waar u het gekocht heeft. U kunt het product ook per post naar de winkel sturen. Vergeet bij de retourzending niet de originele pakbon bij te sluiten. Retourzending gebeurt op eigen risico en voor eigen rekening. Bewaar dus altijd de bon van het postkantoor. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijgt u het gehele aankoopbedrag binnen 7 dagen teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt. Omruilen voor een ander product kan alleen in de winkel.

Hoeveel dagen heb ik om een artikel te retourneren?
U heeft 14 dagen om het artikel te retourneren.

Wat moet ik doen als de bestelling defect is of beschadigd is aangekomen? 
Als u aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging kunt zien, vraag dan aan de bezorger om hier meteen melding van te maken. Wanneer blijkt dat het product ook daadwerkelijk beschadigd is, dan vragen wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel waar u het product gekocht heeft/dat u als servicepunt gekozen heeft. Als het mogelijk is zullen wij zorg dragen voor een vervangend product dat wij kosteloos naar u versturen. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijgt u het gehele aankoopbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van de retour teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wat moet ik doen als ik iets anders geleverd krijg dan wat ik besteld heb?
Komt de levering niet overeen met wat u besteld heeft, dan vragen wij u zo snel mogelijk contact op te nemen met de winkel waar u het product gekocht heeft/dat u als servicepunt gekozen heeft. In het geval wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijgt u het gehele aankoopbedrag binnen 7 dagen teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wanneer betalen jullie mijn annulering / geretourneerde artikel terug?
Na ontbinding van de overeenkomst, betalen wij het bedrag binnen 7 dagen terug op uw rekening. 

Heb ik ook garantie op een product van Profile ‘de Fietsspecialist’? 
U heeft altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. Dit verschilt per product en merk. De fabrieksgarantie vindt u in de verpakking. De datum op de factuur geldt als ingangsdatum voor de garantie. U kunt aanspraak maken op fabrieksgarantie als geen sprake is van gebruikelijke slijtage, opzettelijke beschadiging of nalatigheid. Neem contact met de winkel of onze klantenservice als u specifieke vragen heeft. 

Ik vind geen antwoord op mijn vraag. Wat nu?
Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice per e-mail klantenservice@profiledefietsspecialist.nl of telefonisch op 033-4545945.