Winkelmandje
0 product(en), € 0.00






Vredestein

VredesteinOver Vredestein

Vredestein, een premium merk met een rijke historie

Het merk Vredestein is op het gebied van autobanden, banden voor landbouw- en industriële toepassingen en tweewielerbanden sinds jaar en dag een zeer gerenommeerde naam, een echte autoriteit. Een autoriteit word je niet zomaar, het merk werd namelijk al in 1908 opgericht in Nederland en heeft sinds die tijd nooit ingeboet aan authenticiteit. Sterker nog, het merk heeft in de loop van de jaren steeds meer internationale allure gekregen. Eerst verscheen er onder de merknaam Vredestein een grote diversiteit aan rubber producten, zoals schoenhakken, tennisballen, vloerbedekking, matrassen, laarzen en binnenballen voor voetballen. In de jaren ’50 en ’60 werd de merknaam Vredestein steeds bekender, mede omdat Vredestein een pionier was op het gebied van reclamecampagnes en televisiespotjes.

Vredestein werd een puur bandenmerk

Onder invloed van de globalisatie heeft het merk Vredestein zich sinds de zeventiger jaren geconcentreerd op autobanden, agrarische en industriële banden en fiets- en scooterbanden. Het merk werd ook buiten Nederland steeds bekender en steeds meer gewaardeerd.Door focus te leggen op innovatie, te investeren in technologie en een onderscheidende marketingstrategie is het merk Vredestein uitgegroeid tot een toonaangevende Europese naam. Producten die de naam Vredestein mogen dragen zien er niet alleen goed uit, maar behoren eveneens altijd tot de beste in hun categorie.

Samenwerking met Giugiaro

Het merk Vredestein genoot inmiddels meer en meer internationale bekendheid en wilde eind jaren ’90 iets extra’s toevoegen aan het toch al sterke merk. Het merk moest doorgroeien van een kwaliteitsmerk naar een echt high-end merk. Vanuit die gedachte is er een unieke samenwerking met de wereldberoemde Italiaanse ontwerper Giorgetto Giugiaro tot stand gekomen. Giugiaro is bekend van zijn ontwerpen van onder andere de Volkswagen Golf I, BMW M1, Maserati 3200 GT en Alfa Romeo Brera. Bovendien werd hij in 1999 door de mondiale autopers uitgeroepen tot auto-designer van de eeuw. Voor Vredestein betekende dit de volgende stap in de merkbeleving, de hooggekwalificeerde banden kregen nu een handtekening van een Italiaanse grootmeester. Giugiaro ontwerpt sinds die tijd met veel succes de high-end design autobanden en scooterbanden van Vredestein, zoals bijv. de Wintrac xtreme en Ultrac Cento.

Onderdeel van een “global player”

Vredestein is in 2009 overgenomen door het Indiase bedrijf Apollo Tyres Ltd. Vredestein blijft het premium brand, de bedrijfsnaam is veranderd in Apollo Vredestein BV. Deze overname geeft het merk Vredestein de kans nieuwe markten te ontginnen en stelt Apollo in staat gebruik te maken van de technologie voor productie van topkwaliteit banden en automatisering van productieprocessen. Beide bedrijven zijn erop gebrand om in alle productielocaties gebruik te maken van de meest geavanceerde technologie. Apollo biedt Vredestein de kans op toegang tot de Aziatische en Afrikaanse markt en Vredestein kan met haar eigen distributienetwerk Apollo helpen een plaats te veroveren op de Europese en Noord-Amerikaanse markt.

Merkwaarden en historie geven Vredestein karakter

De waarden van het merk Vredestein zijn:
Innovation: Het merk Vredestein innoveert al ruim 100 jaar op het gebied van techniek, producten, toepassingen en marketingcommunicatie.
Safety: Een band is te allen tijde een veiligheidsproduct en Vredestein verzekert dat ieder product dat onder deze merknaam wordt gefabriceerd 100% veilig is voor de gebruiker ervan.
Top technology: De producten die onder de merknaam Vredestein verschijnen zijn ontwikkeld met behulp van uiterst gekwalificeerd personeel, state of the art productie-, onderzoeks- en ontwikkeltechnieken en hightech apparatuur.
Design: Alles dat de merknaam Vredestein draagt is niet alleen functioneel, maar er is ook veel aandacht besteed aan esthetiek. De samenwerking met Giugiaro is hier een belangrijk voorbeeld van.
Trendy lifestyle: De naam Vredestein zegt niet alleen iets over het product, maar past bij een trendy lifestyle. Het merk Vredestein is in 2008 zelfs officieel uitgeroepen tot een “Cool Brand” in het prestigieuze Guru Book, dat wereldwijd wordt gelezen door marketingprofessionals, directies van grote bedrijven, studenten en mensen uit de creatieve sector.