Winkelmandje
0 product(en), € 0.00






 

Eigen profile starten

Samen voor het ondernemersbelang

Ondernemers slagvaardig maken en hen ondersteunen op alle gebieden die de kern van ondernemen raken. Hierop is de dienstverlening van Dynamo Retail Group volledig gericht. Door krachten te bundelen en zo als collectief te opereren, is Dynamo in staat om grote voordelen te behalen voor u als ondernemer. Dit stelt u in staat om uw rendement te optimaliseren. Dynamo heeft u als (aspirant-) ondernemer in de rijwielbranche veel te bieden. Al jaren volgt ons deskundige en multidisciplinaire team de ontwikkelingen in de branche op de voet. Biretco kent verschillende samenwerkingsvormen die stuk voor stuk bewezen succesvol zijn. U bepaalt welke toegevoegde waarde u zo belangrijk vindt om ervan gebruik te maken. Gezamenlijk bekijken we vervolgens welke samenwerkingsvorm hierbij het beste past.

Profile ‘de Fietsspecialist’
De meest bekende rijwielspeciaalzaakketen van Europa met vestigingen in Nederland, België en Duitsland.

De voordelen van samenwerken met Dynamo

Het gemak van Centrale Betalingen

U besteedt uw betalingen uit, maar behoudt zelf het overzicht over uw financiën en kunt daar waar nodig direct bijsturen. Voor deze voordelen kiest u wanneer u uw betalingen laat verzorgen door de dienst ‘Centrale Betalingen’. Alle facturen van uw eigen organisatie én van uw leveranciers worden centraal verzameld en tijdig betaald. Het gemiddelde van 1500 facturen per jaar, reduceren wij voor u tot 52 compacte betaaloverzichten. Natuurlijk zijn kortingen, correcties of afwijkende condities hierin verwerkt. Wekelijks heeft u een compleet financieel overzicht en ziet u in één oogopslag wat de financiële status van uw onderneming is. Enorme tijdwinst is het resultaat.

Goede inkoopcondities

Onderhandelen met leveranciers is een tijdrovende en specialistische klus die bovendien vraagt om zeer specifieke vaardigheden en kennis van de markt. Dynamo maakt jaarlijks nieuwe afspraken met de contractleveranciers en realiseert uitstekende inkoopcondities voor alle aangesloten ondernemers.

De juiste informatie en communicatie

Succesvol samenwerken lukt alleen als partijen goed naar elkaar luisteren. Om u als ondernemer te kunnen voorzien van de juiste oplossingen en diensten, onderhouden we daarom doorlopend contact. Zo gaan we graag met u en uw collega-ondernemers in gesprek tijdens bijeenkomsten, versturen we regelmatig nieuwsbrieven en hebben we diverse extranet-sites waarop we praktische informatie delen

Via al deze kanalen bent u altijd op de hoogte van de laatste stand van zaken en kunt u uw mening en ervaring delen of vragen stellen.

Benchmarking

Cijfers zijn een belangrijke graadmeter voor elke onderneming. De Financiële Bedrijfs Analyse (FBA)
zal u daarom zeker aanspreken. Deze service biedt u de mogelijkheid om jaarlijks uw resultaten kritisch te bekijken en uw resultaten te vergelijken met die van andere Biretco-ondernemers. Ook helpt de analyse u bij het bijsturen of verfijnen van uw bedrijfsstrategie. Daarnaast bieden we u een Retail Dashboard van Qlikview aan, waarmee u wekelijks een benchmark kunt doen aangaande omzet, marges en andere kerncijfers.< /p>>

 

Gebruik van Geotype data

Sinds 1994 brengt EDM continu de lifestyle van de Nederlandse consument in kaart, door middel van het grootste en langstlopende onderzoek in zijn soort. Door geavanceerde statistische analyses en data-mining technieken worden consumenten zodanig gegroepeerd, dat de lifestyle binnen een groep zoveel mogelijk overeenkomt en tussen de groepen maximaal van elkaar verschilt.

Dynamo Retail Group heeft de GeoType dataset geïntegreerd in het Qlikview Retail Dashboard. In het Retail Dashboard worden alle verkopen gematcht op postcode huisnummer en toevoeging combinatie. Van 75% van de omzet in de aangesloten winkels is een match met de GeoTypen.  Daarmee hebben we inzicht in het aankoopgedrag per Geotype en zien we op detailniveau welke Geotypen voor welke omzet in de winkels zorgen.

Met het inzicht in het aankoopgedrag van de GeoTypen zijn we in staat om focus aan te brengen in de marketingcampagnes, bij de selectie van de juiste artikelen voor de campagnes en kunnen we de reclameboodschappen nog beter aan te laten sluiten bij de wensen van de diverse doelgroepen.

Het directe verzorgingsgebied van de ondernemer hebben we in Qlikview, op postcodeniveau,  scherp in beeld en kunnen we per postcode exact aangeven in welke mate de Geotypen aanwezig zijn.  Op basis van de lokale afwijkingen (t.o.v. landelijk gemiddelde) kunnen we de verwachte omzetverhoudingen in dit marktgebied bepalen. Wanneer we deze verhoudingen afzetten tegen de huidige score in de diverse GeoTypen zien we waar het lokale assortiment tekort schiet.

Op basis van deze inzichten is de Dynamo Retail Group in staat om Category Management O&A en Fietsen op winkelniveau aan te bieden.

Vanuit Qlikview in combinatie met een winkelanalyse sjabloon worden  de ondernemers van een individuele GeoType analyse voorzien. Op basis van deze analyse kan de ondernemer aanpassingen doen in het samenstellen van zijn fietsassortiment. Daarnaast geeft de analyse inzicht in de meterverdeling en de merkkeuze in de diverse assortimentsgroepen in het schappenplan.

Op basis van de vragen die de analyses oproepen zal in 2016 het Qlikview Retail Dashboard verder worden ontwikkeld om op al deze vragen de juiste inzichten te geven.

Aantoonbaar resultaat

Ondernemers die met Biretco samenwerken, behalen gemiddeld een hoger bedrijfsresultaat dan het landelijk gemiddelde in de rijwielbranche. Die resultaten behalen zij zeker door hun gedrevenheid en ondernemerschap, maar ook vanwege de voordelen en diensten die Biretco hen biedt. De samenwerking werkt tijd- en kostenbesparend en levert betere rendementen door: Besparingen op bedrijfskosten. Dit wordt bereikt door centrale inkoopcondities, centrale betalingen, ondersteuning op het gebied van administratie, financiering, accountancy, automatisering en fiscaal-juridische zaken. Hogere marges op fietsen en accessoires Dit wordt gerealiseerd door uitstekende collectieve inkoopcondities bij bekende merken aan te vullen met een kernassortiment en private labels (fietsen, onderdelen & accessoires, kleding, fietsverzekeringen) met zeer hoge marges. Een hogere omzetsnelheid Door een lagere winkelvoorraad, collectieve leveringscondities, geen aantallen en order- verplichtingen en traffic generende acties, zijn hoge omzetsnelheden te realiseren.

 

Profile ‘de fietsspecialist’

Alle voordelen van een samenwerking met Dynamo, zijn verenigd onder de paraplu van Profile ‘de Fietsspecialist’. Wanneer u als ondernemer optimaal en veelzijdig ondersteund wilt worden in uw bedrijfsvoering, dan is aansluiten bij deze hooggewaardeerde formule een absolute aanrader. Profile ‘de Fietsspecialist’ is de bekendste keten in Europa en heeft als één van de grootste fietsspecialisten een leidende positie. In bijna 250 winkels in Europa biedt Profile ‘de Fietsspecialist’ een uitgebreid assortiment fietsen, onderdelen, accessoires en kleding.

Fietsen populairder dan ooit

Nederland heeft als fietsland een reputatie hoog te houden. Niet alleen houden Nederlanders van fietsen, ook de overheid stimuleert fietsgebruik en er zijn heel wat belangenverenigingen en organisaties die het fietsen promoten. Mede hierdoor groeit de vraag naar fietsen nog altijd.

Consument kiest bewust

Na een periode waarin het prijsvechters vaak lukte om de gunst van de klant te winnen, kiest de consument tegenwoordig steeds vaker voor een echte fietsenspeciaalzaak waar kwaliteit en service centraal staan. Profile ‘de Fietsspecialist’ is bij uitstek een keten die zich hierop richt. U als ondernemer kunt zich onderscheiden door te kiezen voor de kracht van een collectief, vakmanschap, duidelijkheid, service, garantie en een moderne, frisse kijk op fietsen.

Focus op verkoop

Voor de formule Profile ‘de Fietsspecialist’ werkt Dynamo nauw met u samen op het gebied van onder meer het assortiment in combinatie met categoriemanagement, marketing en reclame, centraal artikelbestand en winkelautomatisering. Dit bespaart u veel tijd en geld. U kunt zich volledig richten op de verkoop en profiteert daarbij van goede condities en een backoffice die klaarstaat om antwoord te geven op al uw vragen.

Uitnodigen en overtuigen

We maken het onze klanten graag zo makkelijk mogelijk. Daarom onderscheiden we ons niet alleen op productniveau, maar ook op winkelniveau. De winkels zijn zeer herkenbaar en geven de consument een vertrouwd gevoel. Ze zijn overzichtelijk en uitnodigend ingericht. De ideale omstandigheden voor een geslaagde verkoop.

Herkenbare huisstijl

De herkenbare en prettige uitstraling van het in- en exterieur van de winkels is gebaseerd op de professionele Profile ‘de Fietsspecialist’-huisstijl. In deze huisstijl komen de kernwaarden van Profile ‘de Fietsspecialist’ terug. Begrippen die centraal staan zijn: persoonlijk, vakkundig, betrouwbaar, plezierig, loyaal, trouw en actief. Een duidelijke routing en indeling zorgen ervoor dat alle producten overzichtelijk en aantrekkelijk worden gepresenteerd

Aspecten van de samenwerking

Profile ‘de Fietsspecialist’ staat voor:
• Onderscheidend, breed en uniek assortiment bestaande uit een kerncollectie fietsen, afgestemd op de geotypen samenstellingvan uw marktgebied, onderdelen en accessoires;
• Categoriemanagement met hoge marges en hoge omloopsnelheid;
• Centraal Artikel Bestand (CAB);
• Ondersteuning op het gebied van marketing en communicatie;
• Benchmarking door middel van Qlikview en Financiële Bedrijfs Analyse, afgestemd op de geotypen samenstellingvan uw marktgebied, onderdelen en accessoires;
• Centrale betalingen, facturatie wordt verzorgd;
• Uitgewerkt schappenplan van onderdelen en accessoires; 
• Ondersteuning op het gebied van P&O, Juridische vraagstukken en Automatisering;
• Instore concept;
• Database publishing systeem;
• Intensieve en professionele winkelbegeleiding;
• Opleiding en training;
• Full-service webshop en website.

Onderscheidend, breed en uniek assortiment

Verschillende (internet)aanbieders voeren vrijwel hetzelfde assortiment A-merkfietsen als de meeste rijwielspeciaalzaken. Prijsvechters die via internet of op wisselende locaties grote partijen A- merkfietsen aanbieden, zijn daarom vaak een doorn in het oog van de rijwielspeciaalzaken. U als ondernemer (maar ook de leverancier) loopt daardoor het gevaar onderscheidend vermogen, prijsstabiliteit en marge te verliezen.

De kerncollectie

De kerncollectie geeft antwoord op deze ontwikkeling en biedt een duidelijk concurrentievoordeel door lage winkelvoorraden, hoge beschikbaarheid in combinatiemet hogere marge.

Ondersteuning in marketing en communicatie

De uitstraling van uw winkel en de communicatie richting de consument, bepalen voor een groot deel het succes. Met de juiste communicatiemiddelen bereikt u uw doel: het uitnodigen, informeren en overtuigen van de consument. Met de formule van Profile “de Fietsspecialist” heeft u de juiste instrumenten in huis om uw eigen markt te bewerken. Met de juiste middelen zorgen wij voor extra traffic naar uw winkel en wordt in de winkel de juiste sfeer neergezet die u helpt bij het bepalen van het beste resultaat. Daarnaast profiteert u van de uitstekende reputatie van Profile “de Fietsspecialist”, die de keten door heel veel jaren ervaring heeft opgebouwd. Ondersteuning krijgt u in de vorm van:
• Krachtige, landelijke huis-aan-huis verspreide reclamefolders;
• Praktische landelijke website en unieke webshopd;
• Uw eigen internetsite;
• Database publishingsysteem, maak uw eigen advertentie op maat;
• Ondersteunend instore materiaal;
• Buitenuitstraling;
• Promotieartikelen;
• Actiematige, landelijke radioreclame

Centraal Artikel Bestand

Het Centraal Artikel Bestand (CAB) bevat standaard de belangrijke producten van alle belangrijke leveranciers. Winkelautomatisering, ondersteund met een CAB, levert u vooral veel tijdwinst op. Tijdwinst bij het bestellen, bestandsbeheer, logistieke verwerking en bij de kassa. U als Profile ‘de Fietsspecialist’-ondernemer kunt kiezen voor dit systeem waarmee u voorraden en investeringen laag kunt houden. Ook kunt u door dit systeem nee-verkoop en omzetderving voorkomen. CAB is te koppelen aan diverse winkelautomatiseringspakketten.

Benchmarking door middel van Qlikview en Financiële BedrijfsAnalyse

Uw kassa is gekoppeld aan een van onze winkelautomatiseringssystemen. Hierdoor kunt u gebruikmaken van het CAB. Uw artikelen en prijzen zijn altijd up to date, de voorraad is in balans en de marges zijn correct. Het gebruik van het CAB is kosteloos. De data kunt u voor eigen doeleinden gebruiken, maar is ook beschikbaar voor onze benchmark. Door middel van het Qlikviewdashboard kunnen we uw omzetgegevens, voortkomend uit uw kassagegevens beoordelen en bent u in staat om tijdig bij te sturen, indien nodig. De Financiële Bedrijfsanalyse maakt het mogelijk om uw bedrijfsgegevens samen door te nemen en geeft u de mogelijkheid om uw bedrijfsvoering verder te optimaliseren.

Database publishing systeem

Via het Extranet kunt u inloggen op het Database publishing systeem. Hier kunt u een eigen beeldbank opzetten en gebruikmaken van de vaste templates bij het opmaken van advertenties of reclamemateriaal. Deze materialen kunt u vervolgens ook direct bestellen.

Professionele winkelbegeleiding

De ondersteuning die u krijgt van uw regiomanager is bijzonder waardevol. Uw begeleider is de verbindende schakel tussen u als ondernemer en de Dynamo organisatie. Hij of zij voorziet u van advies, helpt bij het verbeteren van rendementen en ondersteunt op het gebied van assortiment, voorraden, winkelinrichting, winkeluitstraling, financiële zaken, personeelszaken en marketing.

Opleiding en training

Wanneer u het verschil wilt maken, start dan met de training van uw medewerkers. Zeker in economisch mindere tijden, hechten klanten veel waarde aan deskundig advies en zijn goed geschoolde verkopers een absolute must.Dynamo academy heeft diverse trainingen en opleidingen die volledig op de branche zijn afgestemd en voldoen aan de eisen van het Branche Kwalificatie Structuur.