Winkelmandje
0 product(en), € 0.00






Wielren tips

Profile AxelOndernemer aan het woord

  • Naam: Rudie Dieleman
  • Winkel: Profile Axel
  • De passie waarmee we bij Profile Axel met fietsen werken is iets dat u persoonlijk moet ervaren. Bij Profile Axel staat de wens van de klant centraal in een adviesgesprek. In plaats van producten verkopen, vullen wij behoeftes in. De producten waarmee we werken hebben we met zorg uitgekozen. Daarom adviseren we ze met vertrouwen.

     

     

    dé tip van Profile Axel

     Le Grand Départ is de feestelijke start van de Franse wielerronde. Geen enkel land, uitgezonderd uiteraard Frankrijk, organiseerde zo vaak de 'Grand Départ'.  Al 6 keer keerder de Tour de France terug naar Nederland

    Om de 'Tip van de Fietsspecialist' hier op aan te laten sluiten hebben we een aantal tips voor de beginnende wielrenners geselecteerd.

  • Doe een warming-up voor het wielrennen en doe na de training een cooling-down. Dit verlaagt ook de kans op blessures.
  • Beginnende wielrenners bouwen snel een betere conditie op en zullen daardoor hard vooruit gaan. Let er echter op dat u niet te snel vooruitgaat, want dit kan de kans op een blessure vergroten. Begin altijd rustig en bouw het langzaam op.
  • Zorg ervoor dat er regelmaat zit in uw trainingsschema en houdt u ook daadwerkelijk hieraan. Dan zult u niet afzwakken en blijft uw conditie goed.
  • Voor de meeste sporters is het handig om doelen op te stellen. Als een bepaald doel is gehaald, zult u weer gemotiveerder zijn. Zorg er wel voor dat deze doelen haalbaar zijn. Als u een doel steeds weer niet haalt, werkt dit alleen maar demotiverend.
  • Houd al uw trainingen bij in een trainingslogboek. Zo kunt u zien wat er goed en fout gaat en kunt u het in de toekomst op een betere manier doen.
  • Zorg ervoor dat uw hartslag niet hoger is dan 75%-85% van de anaërobe drempel. Meet uw hartslag ook af en toe in rust. Als de rusthartslag lager wordt, betekent dit dat uw conditie vooruit gaat.
  • Pas uw voedingspatroon aan en zorg ervoor dat u weinig ongezond voedsel binnenkrijgt. Voor het herstellen van de spieren is het van belang dat u voldoende eiwitten binnenkrijgt. Ook vitamines en voldoende water zijn punten waar u aan moet denken. Het is tevens goed om voor de training producten met koolhydraten te eten, want dit geeft u extra energie.
  • Schaf een goede fiets en lekker zittende fietskleding aan. Zorg er ook voor dat je uw fiets goed onderhoudt, zodat u niet ineens onderweg uw fiets moet repareren.
  • Let er in de herfst en de winter op dat de fietsverlichting het doet, dat uw fiets genoeg grip heeft op de weg en dat u de juiste kleding draagt.